Monday 14 April 2014

tips untuk join bisnes

assalamualaikum....

kebiasaannya setiap org mesti akan merasa ragu2 apabila diperkenalkan dengan sesuatu bisnes...contohnya.. betul ke bisnes ni? boleh percaya ke? halal ke? menipu ke? berdaftar ngn ssm ke? dan macam2 lagi la yang menghalang anda menyertainya...

begitu juga lah dengan iwhp ni.. masih ramai lagi yg ragu ragu berkenaan bisness ni... disini saya nak kongsikan sedikit pengalaman berkenaan dengan bisnes ini apabila diperkenalkan oleh kawan saya...

1. perkara pertama ialah saya akan search website company yang menjalankan bisnes tersebut iaitu www.1whp.net. kt situ saya akan tengok setiap maklumat yang ada sperti alamat sayrikat, bisnes apa yang diorg jalankan, pemunya syarkita dan sebagainya.

2. saya akan google 1whp untuk melihat ada tak orang lain yang post berkenaan dengan 1whp ni. dan apa yang diorg perkatakan. setakat ini yang saya tengok kesemuanya mmberi pendapa positif berkenaan bisnes ini... xde lg yang marah atau mendakwa bahawa bisnes ini menipu dan sebagainya. bukan setakat google sahaja tetaip saya akan search kt semua laman web, youtube dan laman sosial seperti facebook. bukan apa dengan carai ini kita dapat gambaran sebenar berkenaan bisnes ini dan berasa lebih yakin untuk menyertainya.

3. saya juga akan kaji individu yang mmperkenalkan bisnes itu kepada saya... adakah dia betul2 wujud dan income2 yang diorg dapat daripada bisnes ini.  tapi kene faham.. sekiranya individu yang memperkenalkan anda itu juga baru join.. macam mana nk tau income diorangkan...sedangkan diorang pun masih mencari customer.. so tengoklah introducer dia... sbb biasanya diorang akan tunjukkan income introducer diorang dahulu...janganlah terus kondem cakap macam mana saya nak percaya sedangkan saya xnampak pun income awk...sbb itu pentingnya mengkaji terlebih dahulu.

4. saya akan kaji bagaimana bisnes ini dialankan.. apa yang perlu buat.. apa yang saya akan dapat... ape produk yang dijalankan.. syarat2... macamana pembayaran dibuat.. kepada siapa perlu dibayar dan macam macam lagi la.. supaya kita boleh paham sebelum kite menyertainya


sekiranya maklumat yang saya kaji itu memuaskan barulah saya akan join... dan setakan ini apa yang saya kaji amatlah memuaskan hati saya.. dan saya tidak ada keraguan langsung untuk join bisnes ini...

No comments:

Post a Comment